Stránky

středa 3. října 2012

První dny ve škole



Mám za sebou první dva týdny ve škole a zatím jsem se nic moc nového nenaučila. Ale musím přiznat, že jsem udělala dobře, že jsem s čínštinou začala už doma. Co jsem prohlížela učebnici, tak prvních pár lekcí budu mít ještě klid. Ale k té jsme se zatím ještě ani nedostali J





Celkem mám pět různých předmětů. Intensive Chinese s učitelkou Hu se zatím tváří, že k něčemu bude. První týden jsme se učili správnou výslovnost všech hlásek a samohlásek. To jsem si stejně už potřebovala zopakovat, tak jsem se ani moc nenudila. A taky jsem se dost bavila výslovností Vietnamců. Když chtějí vyslovit přehlasované U (ü), tak většinou říkají „vííí“…jako když předvádí prasátka J A také se jim hodně plete c - č, s - š a z - ž. Při této hodině se také učíme hodně nových slovíček a na každé další hodině je znovu opakujeme. Takže máme šanci si je zapamatovat.

Na hodinách poslechu děláme téměř to samé jako při Intensive Chinese. První týden to byly jenom písmenka a slabiky. Ale druhý týden už jsme se snažili poznávat různá slova i s tóny. Učitelka nám pouští z reproduktoru slova a my máme třeba vybrat ze dvou možností, nebo doplňujeme písmeno nebo tón.

Hodiny konverzace jsou zatím velkým zklamáním. Máme celkem mladého učitele, který se snaží být hodně přátelský. Zezačátku nás rozdělil do 5ti skupin a společně máme plnit různé úkoly….to znamená vytvářet prezentace na různá témata. Měli jsme si např. připravit různé čínské pozdravy, ovoce nebo sporty v čínštině. Na poslední hodině jsme dokonce zpívali písničku. Bohužel veškerá komunikace při hodině probíhá v angličtině. A když každá skupina předvádí svou prezentaci, tak zbytek se nudí. Myslím, že tento čas by šel zužitkovat mnohem lépe.

Na hodině psaní čínských znaků jsem byla zatím jen jednou. Máme ji jen jednou týdně, ale znaky jsem se učila už doma v ČR, takže pro mě velká nuda. Na druhé hodině jsem se učitele zeptala, jestli je nutné tam chodit a on řekl, že ne, takže paráda :)

Poslední předmět se jmenuje Chinese Practise. Ten jsme ještě neměli, protože učitel je prý někde v zahraničí. Ale příští týden už by se měl vrátit, takže jsem plna očekávání, co se na této hodině bude dít.

Na konec ještě přikládám fotku mého rozvrhu:


Žádné komentáře:

Okomentovat