Stránky

středa 5. září 2012

Hello, Shanghai!


Shanghai jsem si prohlédla již po cestě z letiště. V tak velikém městě jsem nikdy nebyla. Působilo dojmem prosperujícího města s mnoha výškovými budovami a ani okrajové části se nezdály být chudé.

Budova, kde je kolej pro zahraniční studenty se mi zdála dost malá ve srovnání s kolejemi, které máme v Plzni. Ale zato působila příjemně a útulně. Slečna na recepci mi dala klíč k pokoji s tím, že budu mít ještě další dvě spolubydlící, obě Rusky. Jak si tady bydlíme napíšu v dalším článku ;)

Budova koleje


Věci jsem nechala v pokoji a s Káťou jsme zašly do kanceláře pro zahraniční studenty, která je přímo v budově koleje a přihlásily jsme se panu Chu. Ten mi řekl, že se vše bude řešit až příští týden, kdy tu budou všichni zahraniční studenti.

Pak jsem zašla za Mirkem, který mi psal už do Moskvy, že mě vezme na oběd a potom na nákup. Zašli jsme do restaurace nedaleko školy a já si mohla vybírat pouze podle obrázku. Mirek mi k tomu nic neřekl, tak jsem tedy na něco ukázala. Nakonec se z toho vyklubala divná polévka s nudlemi, houbami a namočenou houskou. Nebylo to tak zlé, ale snědla jsem sotva třetinu. Namočené housky se zase nedá sníst tolik :D

Hned na to jsme zašli do místní samoobsluhy Auchanu. Je to něco jako u nás Tesco. Tam jsem si pořídila vše potřebné, co jsem si s sebou nevezla. Mýdlo, šampon, zubní pastu, prášek na praní a nějaké nádobí. Vše vyšlo na docela dobré peníze, ale je pravda, že skleničku už si musím jít koupit novou. Z nějakého nepochopitelného důvodu hned druhý den praskla :D

Doufala jsem, že budou mít i můj oblíbený šampon a měli :)


Po nákupu mě Mirek hned vzal do posilovny, aby kvůli mně nevynechal trénink. Už v obchodě na něm bylo vidět, jak je nervózní, když jsem si moc dlouho vybírala J Posilovna je tu obrovská. Je to několik průchozích místností se vším možným. Jak jsou ještě prázdniny, tak tam nebylo ani moc plno. Uvidíme, jak to bude vypadat za pár dní. Mirek si zacvičil a já se jen drobet protáhla a zkusila si pár kliků a dřepů.





Večer jsme vyrazili na procházku po okolí, s tím, že si udělám pár fotek. Ale zjistila jsem, že se tu stmívá už kolem 7mé, takže žádné rozumné fotky nemám L Obešli jsme pár bloků. Všude bylo spoustu krámků s jídlem, oblečením, pyžamy J a kdoví čím ještě. Největší radost mi udělalo, že máme celkem blízko McCafé a už se těším, až ochutnám jaké dělají flat white…snad bude stejné jako u nás.

Potvůrky


Po procházce jsme si s Mirkem dali víno, které si přivezl z výletu do Koreje. Nebylo to úplně ono, ale tady v Číne platí, že čím víc se toho vypije, nebo sní, tím to chutná líp. Mirek trval na tom, že první den ještě nemůžu jít hned tak spát a ještě jsme vyrazili do města. Slibovaná disco na ulici se však vytratila, takže jsme sedli na kolo a zajeli kousek dál na WuJiaoChang (náměstí o pěti rozích), kde bylo více živo. Tam jsme si dali pozdní večeři v podobě grilovaných chobotniček, hub a masa na špejlích J To bylo moc dobré, jen potřené celkem pálivou omáčkou. K pozdní večeři jsme si ještě dali čínské pivo, které je hodně slaboučké, ale pro mě tak akorát ;)

Po dlouhém dni už zbývalo jen jít do postele. Nemohla jsem moc usnout, protože jsem se děsila všeho toho jídla, co jsem snědla, ale naštěstí se nic nestalo. A časový posun taky moc spánku nepřál. Ale únava nakonec zvítězila. 

Žádné komentáře:

Okomentovat